Monday, July 22, 2013

Rodeo


Rodeo-
In this town we have a rodeo every year. It's something the people here look forward to it with antecipation. I could see that the people dress very nicely to go to this event. Some young adults and teenagers had their hair done especially for this. The first photo was taken before the people came in and soon all the spots available in here were all taken. This place was packed.

PORTUGUES-Ainda que eu nao tenha entusiasmo para os rodeos que e quase o mesmo das vaquejadas no Nordeste do Brasil. Fui pra pegar algumas fotos e pra ver o que e que o povo daqui gosta. Esse blog e sobre viver em uma cidade pequena no centro dos E.U. entao devo mostrar o que eles fazem aqui como coisas como essa ou qualquer outro evento cultural. Algumas meninas estavam bem vestida, bem maquiadas e os cabelos ajeitados bem bonitos para esse evento. Quando participo de algo assim e minha tentativa de entender a cultura local mas aproximadamente. Viver em um pais sem entender as pessoas daquele pais e ser pra sempre um turista e nunca fazer parte de nada e nunca se integrar na cultura, seria feio e falta de cultura e mente aberta da minha parte.

This was a bit dangerous, this horse acted really strange and the cowboy was thrown in the floor. I was glad to see that he walked away fine however with a limp.


A young man from England was here for the rodeo, he's working for an independent film company. He is working on a documentary.  He sang, he even rode a bull. at this stampede rodeo. He had some lessons before hand for riding a bull is a dangerous thing to do. The photo below isn't perfect but I wanted to include it anyway.

Have a great week!

Angela

10 comments:

  1. I'm a big rodeo fan! You really captured that horse up in the air. Great photo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am so much of a fan since I am new to it however I found it very interesting. It's a great cultural event.

      Delete
  2. Oi Angela,
    Não gosto disto! Eu não gosto de ver animais sofrendo para humanos se divertirem. Desculpe-me por falar, mas é assim que me sinto.
    Muita sorte para vc neste meio de semana!
    Bjs

    GOSTO DISTO!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Estou com voce Betty. Ate falei pra meu esposo que nao min sinto bem vendo isso. Fui la so pra tomar algumas fotos. E a mesma coisa la no Nordeste do Brasil com as vaquejadas, e triste! Muito obrigada por sua visita. Bjs!!

      Delete
  3. I've never actually seen a rodeo, large or small. They have a Calgary Stampede in Calgary, Alberta every year in June. I've seen it on television...it looks exciting, but very dangerous!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, it looks dangerous. I do participate but I went since one must support the community where one lives. I always feel sorry for the animals. Thank you for your visit.

      Delete
  4. Very cool. Looks like a fun event to watch! I've actually never been to a rodeo before.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You should see one someday. It's fun to see all the people together despite the fact that is sad to see the animals under such control.

      Delete
  5. Olá! Deve ser uma grande experiência ver de perto um rodeio! Aqui na minha região sempre tem em algumas cidades, mas eu nunca fui em um e não conheço de perto, mas sei que é perigoso! Você está certíssima em participar e estar com as pessoas da cidade, assim conhecendo os costumes, parabéns!
    Beijos!
    CamomilaRosa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muito obrigada pela visita Camomila Rosa! Beijos!

      Delete